hektori

hektori

hektori

hektori

بازی آی ترک گون ترگ، بازی بومی ترکمن ها

آی ترک گون ترگ (آنقلیچ ، آلتین قلیچ): به معنی ماه را می خواهم، خورشید را می خواهم، که به احتمال قوی نمادی از طبیعت پرستی ترکمن ها قبل از اسلام و زمانی که مسلمان نشده بودند می تواند باشد.

اهداف بازی: انتخاب – نوع دوستی – همکاری و تعاون – بهبود سرعت – استقامت و عکس العمل – چابکی – دقت و هو شیاری – روحیه مشورت و تیز هوشی.

این بازی یکی از معتبرترین بازی های بومی و محلی ترکمن ها می باشد. تعداد بازیکنان از ۱۲تا۲۲ نفر متغیر است، بازیکنان به دو گروه تقسیم می شود.

  ادامه مطلب ...

مالزی یکی از جذاب ترین کشورهای توریستی


تور مالزی ، کشور مالزی یکی از ثروتمند ترین کشور های جنوب شرق آسیاست. کشوری که دارای جاذبه های گردشگری طبیعی زیادی است. مالزی ، کشوری که هزینه مسافرت برای گردشگران آن کم و مناسب است.  

ادامه مطلب ...

آیا بازی های بومی و محلی به فراموشی سپرده می شوند؟

بازی‌ های بومی و محلی

بازی های بومی و محلی هر سرزمین نشان دهنده بخشی از پیشینه مردم آن سرزمین است. این بازی ها ریشه در فرهنگ و زندگی مردم ایران دارد. یکی از فعالیت هایی که کودکان بیشتر وقتشان را به آن اختصاص می دادند بازی های محلی بود و موجب می شد تا بسیاری از روابط اجتماعی را در آن یاد بگیرند و به نحوی با بازی های بومی و محلی وارد اجتماع می شدند و مسیر زندگی خود را در خارج از منزل آغاز می کردند.   ادامه مطلب ...

مرسدس بنز C-Class و تعمیر آن

مرسدس بنز C-Class در سال 2019 پیشرفت های تکنولوژیکی بی شماری را در سبک و سیستم گویا خود دارد . سبک جدید بدن این مدل  بدنه پایین تر، گزینه های چرخ و روشنایی همه ی LED ها، شکل ظریف آن را برجسته می کند. کابین تحسین شده ابعاد جدیدی از لذت را به ارمغان می آورد.

 
ادامه مطلب ...